Member details

Teenslippers

Teenslippers
Teenslippers (14806)
Join

Sort by: -Old first- | New first

7 Feb, 13:33
Opgerookte autobanden worden sloffen

We hebben het hier nooit over auto’s op lekkere dikke sloffen. Iedereen snapt dat we het hier alleen over slippers hebben. We hebben het ook nooit over het oproken van banden en er wordt hier nog weleens gesproken over het milieu. Laten we die begrippen eens combineren;-) .

Er is een Braziliaanse fabrikantdie schoenen maakt met zolen vervaardigd uit oude autobanden. De laatste 3 jaar heeft het Braziliaanse Gooc meer dan 1 miljoen banden gebruikt voor het vervaardigen van schoeisel. Gooc slippers en sandalen zijn voor 70% vervaardigd uit gerecyclede autobanden. De zolen zijn erg flexibel en kunnen zelfs worden opgerold, waardoor ze zich goed aanpassen aan de voet hetgeen garant moet staan voor subliem loopcomfort. Natuurlijk is dit allemaal verkooppraat van de leverancier, want ik heb ze niet persoonlijk uitgeprobeerd.

Gooc werd opgericht door een 21 jarige Vietnamees die zonder een woord Portugees te speken per ongeluk in Brazilië terecht kwam. Hij werd gered door een boot van een Braziliaanse oliemaatschappij, toen hij op zee in zijn bootje in problemen raakte. Om een lang verhaal kort te maken: op zoek naar een manier om aan inkomsten te komen, werd het idee van de Gooc slippers geboren. Daarnaast worden tassen gemaakt van oud canvas. (via: treehugger)

Voor de fanatieke recyclers onder ons heb ik even gezocht of deze schoenen ook in Nederland verkocht worden en het schijnt dat bandenmaat.com/ deze schoenen importeert, of via eBay.
14 Apr, 01:52
jammer dat je alle teksten zo slecht kunt lezen, door de drukke achtergrond en de lichtgrijze letters die niet genoeg contrasteren. :please:
15 Jul, 13:22
Hey Dave,
Wat leuk dat je een stukje hierop geplaatst hebt over Goóc Slippers. BandenMaat (wij doen voornamelijk autobanden/wielen, maar vonden de link naar gerecyclede autobanden erg leuk) importeert de slippers niet maar wij zijn wel de eerste die ze in Nederland via een webshop aanbieden. Ik heb zelfs een deel van de tassen gemaakt van oud canvas beschikbaar. Voor degene die interesse hebben gekregen; www.bandenmaat.com/gooc

Groetjes, Wendy (BandenMaat)
12 Aug, 13:36
ik heb ze ook en ze zijn super!

Subject Started by  Replies   Last 
Sinemm !.
11 today, 11:55
:surfer: Richard:surfer:
9 Saturday, 20:01
Y.M. Design
0 12 Aug, 23:45
Dave
3 12 Aug, 13:36